
Zorggroep Tangenborgh
Meer gekwalificeerde medewerkers met een nieuwe werken bij Tangenborgh website
Hoe bind je zorgmedewerkers aan je merk in een tijd van schaarste in de zorgbranche?
Tangenborgh is een zorggroep in Zuid-Oost Drenthe gespecialiseerd in ouderenzorg en dementiezorg. De laatste jaren merkt zij dat het steeds moeilijker wordt om aan goed gekwalificeerd personeel te komen.
We zijn begonnen met een merksessie om de belangrijkste kenmerken en waarden van Tangenborgh boven water te krijgen. Ook werd er gekeken naar de voordelen en de unieke kracht van het bedrijf.
een strategie voor een campagne
In de zorg is alles cao geregeld, dus gingen we op zoek naar andere onderdelen om het verschil maken dan met loon en voorwaarden. Tijdens de merksessie waren medewerkers van HR, communicatie en zorgmedewerkers aanwezig. Op deze manier ontstond er onder een brede groep draagvlak.
​
​Op basis hiervan maakte ik een strategie voor een campagne. Een nieuwe website voor zorgmedewerkers die een (nieuwe) baan zoeken in de zorg was hier een groot onderdeel van.

Win-win door kostenbesparing en een database aan gekwalificeerde mensen
Op de website krijg je een goed beeld van Tangenborgh en de sfeer die er heerst. De mensen die er werken vertellen hun ervaringen over werken in de zorg en specifiek bij Tangenborgh. Uiteraard staan de vacatures op de website. Is er geen passende vacature, dan is er een jobalert. Op deze manier krijgt Tangenborgh steeds meer mensen in haar database. Hiermee werd de noodzaak om de vacatures betaald elders onder de aandacht te brengen steeds kleiner. Het leverde Tangenborgh een kostenbesparing op en tegelijkertijd een database aan gekwalificeerde mensen. Win-win.
UItdragen waar je voor staat en waar je kracht ligt
Dit werd ondersteund door een contentstrategie met ervaringsverhalen van medewerkers en een goede balans aan verschillende berichten op social media.
Ingezette middelen:
-
Merksessie
-
Herpositionering
-
Website strategie
-
Webtraject begeleiding
-
Contentstrategie
-
Social media management
‘’Het is fijn samenwerken met Brenda. Met een frisse blik en de juiste kennis op zak recht op het doel af. Ook na de samenwerking blijft Brenda betrokken. Met behulp van Brenda hebben we voor Tangenborgh een nieuwe toekomstbestendige werken bij - website gerealiseerd en onze online zichtbaarheid vergroot’’
— Marlieke Darwinkel, Recruiter Tangenborgh Emmen